×

Garderoba PAX w niewielkiej sypialni


Myślę, że nie jestem jedyną kobietą, która marzy o prawdziwej garderobie. Jeszcze do niedawana wydawało mi się, że na 12 metrach kwadratowych nie mam na nią szans i powinnam cieszyć się tym co mam, czyli dużą szafą i komodą na bieliznę. Całę szczęście nie pogodziłam się z tym i udowodniłam przede wszystkim sobie, że jeśli się czegoś bardzo, to wszystko jest możliwe!

Nową sypialnię od początku do końca zaprojektowaliśmy sami. Tworzyliśmy rysunki na kartkach i na komputerze. Aranżując wnętrze kierowaliśmy się przede wszystkim naszymi potrzebami, dzięki czemu nareszcie mam miejsce nie tylko na wszystkie ubrania, ale również na żelazko, deskę do prasowania i suszarkę na pranie. Wcześniej chowałam je pod łóżkiem albo za zasłoną. Cieszy mnie, że nawet walizki Julcia mają swoje miejsce :)

Nowa sypialnia podzielona jest na dwie części - sypialnię i garderobę, która jest dokładnie taka, o jakiej marzyłam. Meble kupiliśmy w IKEA - to system szaf PAX. Kilka dni przed zakupem zaprojektowaliśmy garderobę  w planerze PAX, wydrukowaliśmy listę zakupów i pojechaliśmy na zakupy do podwarszawskich Janek. Garderoba składa się z trzech szaf metrowych i trzech szaf o szerokości 50 cm. Dokupiliśmy półki, szuflady i kosze metalowe. Przyznam, że nie byłam przekonana do tych koszy, a kupiliśmy je tylko dlatego, że w sklepie akurat nie było szuflad o szerokości 50 cm. Nie chciałam czekać kilka dni na dostawę i nie bardzo chciało nam się wracać do Warszawy po same szuflady (z domu do Janek mamy ponad 130 km). Teraz bardzo się cieszę, że kupiliśmy kosze i zastanawiam się czy nie dokupić ich więcej :)
Bardzo fajnie sprawdziły się u nas pojemniki SKUBB. Są nie tylko bardzo pakowne i wygodne w użyciu, ale też idealnie pasują do systemu PAX. Ja w nich trzymam zapasową pościel, firany i zasłony, ręczniki, ozdoby bożonarodzeniowe i ubrania, której rzadziej zakładamy.

W części typowo sypialnianej stoi łóżko i mała biblioteczka. Chcemy jeszcze dokupić niewielki stolik nocny i więcej mebli nie potrzebujemy. Na liście zakupów mam jeszcze jakieś sztuczne futerko na podłogę, które pozwoli docieplić wnętrze przed zimą.

Na ścianie bliżej garderoby zawisło lustro, a pod nim stanęła szafka z lampką i dekoracjami, które co jakiś czas zmieniam. Jednym z moich ulubionych dodatków w sypialni jest grafika na szkle - to "Szmaragdowe Drzewo" zamówione w sklepie internetowym Bimago. Na przeciwległej ścianie powisieliśmy zdjęcia z naszych ostatnich wakacji w Grecji i uwierzcie mi - niesamowicie motywują do kolejnych podróży!

Pomimo tego, że sypialnia nie jest typowo dziecięcym wnętrzem, to nie mogłam Wam jej nie pokazać! Myślę, że w każdej sypialni znajdzie się miejsce dla dziecka, a większość maluszków i tak spędza w niej bardzo dużo czasu :)

SYPIALNIA I GARDEROBA W NIEWIELKIM WNĘTRZU


A dla porównania, pokażę Wam jak do niedawna wyglądała nasza sypialnia :)


Garderoba PAX - IKEA
Obraz na szkle - Bimago

I jak Wam się podoba? 

53 komentarze:

  1. Bardzo dobry pomysł, chyba zrobię tak w swoim pokoju.

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak sypialnia jest wspaniała! Ile metrów ma pokój? Ja mam tylko 54 m2 sypialni i raczej to by się nie zmieściło...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 54 metry kwadratowe??? My mamy zaledwie 12 :) Mogłabyś mieć kilka takich sypialni ;)

      Usuń
  3. Brakuje mi jeszcze planu/rzutu sypialni, żeby móc to rozwiązanie przenieść do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli chcesz, napis do mnie :) Podeślę Ci nasze rysunki :)

      Usuń
  4. Przytulne wnętrze. Ja marzę o sypialni, może być nawet bez garderoby, ale mam za mało pomieszczeń w mieszkaniu ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przyznam, że obie wersje sypialni odpowiadałyby mi. :) U mnie garderoba jest osobnym pomieszczeniem, udało się je wydzielić. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze jakiś czas temu marzyłam o osobnej garderobie. Teraz wydaje mi się, ze mam wszystko czego potrzebuję :)

      Usuń
  6. Ale piękna! Mogłabym tam zamieszkać;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo sprytnie zaaranżowana garderoba, pięknie wykorzystana wnęka! Naprawdę świetny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Garderoba to fajna sprawa, faceci też ją doceniają.

    OdpowiedzUsuń
  9. Marzy mi się taka garderoba :) wszystko wygląda ładnie i spójnie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Przepiękny jest ten niebieski kolor!

    OdpowiedzUsuń
  11. Turkusowe akcenty w dekoracjach przemawiają do mnie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też bardzo lubię turkus, od dawna. Kiedyś w Julka pokoju było więcej turkusu, teraz mamy go w sypialni :)

      Usuń
  12. I mi marzy się ostatnio metamorfoza sypialni - póki co jednak ani czasu, ani funduszy na to za bardzo nie ma...;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście, trzeba było odłożyć fundusze na remont, ale nawet przez chwilę nie żałowałam. Wiedziałam, że z nową garderobą będzie nam wygodniej, będzie praktycznie i bardzo ładnie :)

      Usuń
  13. Ja potrzebuję takiej garderoby na książki ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Najważniejsze, że jesteście zadowoleni z takiego rozwiązania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To, że jesteśmy zadowoleni to naprawdę mało powiedziane! :)

      Usuń
  15. IKEA ma wspaniałe rozwiązania pod małą powierzchnię, a Wasza sypialnia bardzo mi się podoba :) Ja mam podobny metraż sypialni, ale znacznie mniejszą wnękę i szafa nie jest aż tak pojemna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Przyznam, że do końca nie wierzyłam, że na tak niewielkiej przestrzeni uda się stworzyć na pojemną garderobę. Udało się, a ja do dziś nie mogę się nią nacieszyć :)

      Usuń
  16. Dziękuję :) Z szaf pax można stworzyć garderobę nawet do mniejszej przestrzeni :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Przytulna sypialnia, szafa mega, wygląda, że bardzo pojemna i dużo praktycznych rozwiązań

    OdpowiedzUsuń
  18. Rewelacyjny pomysł. Wszystko pięknie poukładane. Chyba muszę coś u siebie takiego stworzyć :-)

    OdpowiedzUsuń
  19. Super zmiana, teraz na pewno pokój jest bardziej funkcjonalny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie! Wszystko jest poukładane, jest łatwy dostęp do ubrań, jest miejsce na wszystko i jest ładnie :)

      Usuń
  20. Ale przepiękna garderoba! Też chciałabym taką mieć, ale moja przestrzeń na garderobę jest chyba z mała... Chociaż może coś uda mi się wymyślić ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak myślałam dopóki nie wymierzyłam sypialni, a później nie przeniosłam wymiarów do planera pax :) Wszystko da się zrobić :)

      Usuń
  21. Super, ale bez drzwi w szafie bym nie mogła żyć 😉 lubię zamknąć bałagan 😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zawsze za drzwiczkami miałam bałagan :) Taka garderoba motywuje do dbania o porządek :)

      Usuń
  22. Pięknie wygląda to połączenie białego z odcieniami niebieskiego, tak świeżo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A widziałaś świąteczną odsłonę naszej sypialni? Z czerwienią też wygląda cudnie!
      http://www.dziecieceinspiracje.pl/2018/12/swiateczny-nastroj-w-naszych-wnetrzach.html

      Usuń
  23. Jest super! Wiele bym dała za choć najmniejszą garderobę! Dlatego zazdroszczę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja już wiem,że wszystko jest możliwe. Sama nie wyobrażałam sobie, że w tak maleńkiej sypialni mogę tyle zmieścić :)

      Usuń
  24. Faktycznie garderoby pax sa funkcjonalne i pojemne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po prawie pół roku użytkowania, potwierdzam tylko, że garderoba jest cudowna! :)

      Usuń
  25. Garderoba wygląda fantastycznie! Świetna inspiracja dla właścicieli małych sypialni - czyli dla większości z nas. Zamiana szuflad na kosze trafiona w 10.

    OdpowiedzUsuń
  26. Jako mieszkanka kawalerki uprzejmie zazdraszczam zarówno garderoby, jak i samej sypialni! ;) Pozdrawiam, Kasia

    OdpowiedzUsuń
  27. Dla mnie ekstra. Też mi się marzy własna garderoba.

    OdpowiedzUsuń
  28. Bardzo przemyślany projekt, my niestety chwilowo mamy jeszcze mniej miejsca :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Dziecięce Inspiracje , Blogger