Mali odkrywcy i tęczowy eksperyment
Przedszkolaki są niezwykle ciekawe otaczającego nas świata.
Julek codziennie zadaje nam setki pytań, wszystkiemu uważnie się przygląda,
wszystkiego musi dotknąć. Każdy kamyk
napotkany na drodze budzi w nim ogromne zainteresowanie. Uwielbiam patrzeć jak
się rozwija, jak się uczy, jak doświadcza i jak ekscytuje się tym, co jest dla
niego nowe. Bez wątpienia mogę
stwierdzić, że synek ma duszę odkrywcy.
Juluś bardzo lubi eksperymenty. Przeprowadziliśmy razem już
wiele doświadczeń, o różnym stopniu trudności i za każdym razem zabawa wzbudzała
w nim wiele emocji. Po ostatnich eksperymentach jakie robiliśmy w domu
pomyślałam, że fajnie byłoby pokazać je również innym dzieciom.
I tak przy współpracy z firmą Funiversity przeprowadziłam w
przedszkolnej grupie Julcia doświadczenie, podczas którego każde dziecko mogło
stworzyć swoją własną tęczę.
Do jej wykonania wykorzystaliśmy zestawy klasowe FUN bow, w
których znajdują się wszystkie niezbędne materiały i substancje. Każde dziecko
otrzymało dużą probówkę FunTube, probówkę z rosnącymi kryształkami, kolorowe
pastylki barwiące, mieszadełka, łyżeczkę, kubeczki, a także fartuszek chroniący
ubranie przed pobrudzeniem i podkładkę na stolik.
Zajęcia rozpoczęliśmy od rozmowy o tęczy, dzieci miały
naprawdę dużo do powiedzenia w kwestii kolorów i zjawisk występujących w
przyrodzie :) Później maluchy zabrały krzesełka i przeniosły się do stolików, przy których
wykonywaliśmy doświadczenie. Już sam początek zabawy – ubieranie dzieci w
fartuszki – wywołało w nich dużo emocji.
Przyznam, że zastanawiałam się czy dobrze robię, czy
przedszkolaki będą zainteresowane, czy poradzą sobie z wykonaniem tego zadania.
Wszystkie moje obawy zostały rozwiane jak tylko przekroczyłam próg sali. Dzieci
już czekały pełne entuzjazmu, gotowe do pracy :)
Przedszkolaki były zachwycone. Przede wszystkim każdy maluch
tworzył swój własny eksperyment. To nie był pokaz, w którym jedna osoba
wykonuje doświadczenie, a reszta patrzy. Tu każde dziecko dostało materiały, z których samodzielnie miało
stworzyć tęczę. Dzieci mieszały pastylki z wodą, obserwowały zachodzące zmiany
i tworzące się kolory. Jak tylko
wlaliśmy wodę do kubeczków maluchy wołały: Już jest super!
Dzieci samodzielnie mieszały superabsorbenty z kolorową wodą
i zachwycone dotykały powstałej galaretki. Później już tylko nakładały hydrożel
do probówek , machały do nas kolorowymi buteleczkami, a na koniec biły sobie zasłużone,
wielkie brawo! Mówiły, że to było najfajniejsze doświadczenie w ich życiu :)
Teraz kolorowe tęcze znajdują się na półce i każdego dnia dzieci będą podglądały
swoje probówki, obserwując zachodzące w nich zmiany.
Wychowawczyni dostała dla każdego dziecka kartę pracy, na której sa różne zadania - dzięki temu do naszego eksperymentu maluchy mogą wracać wielokrotnie. Jestem
przekonana, że dzieci na długo zapamiętają ten dzień. Dużo z niego wyniosły,
dużo się dowiedziały i doskonale się bawiły.
Zachęcam Was do obejrzenia krótkiego FILMIKU z tego dnia :)
Zachęcam Was do obejrzenia krótkiego FILMIKU z tego dnia :)
„Powiedz mi, a zapomnę,
Pokaż – a zapamiętam,
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz