×

Jak eksperymentować, to tylko w Gdyni!

gdynia z dziećmi

Kilka dni temu przeglądałam stare zdjęcia, żeby nadrobić zaległości w albumach i trafiałam na wspomnienia z bardzo fajnego miejsca w Gdyni - Centrum Nauki Eksperyment. W pewnym momencie sama zadałam sobie pytanie, dlaczego jeszcze nie pokazałam go na blogu, pomimo tego, że byliśmy tam już dwa razy. Nadrobiłam zaległości, przebrałam zdjęcia i przygotowałam krótki post.

Nie powiem, że jest to miejsce dla dzieci, pomimo tego, że z pewnością tak jest. Znajduje się tu bardzo dużo atrakcji dla najmłodszych, ale i dla dorosłych. Dlatego z czystym sumieniem mogę powiedzieć, że jest to miejsce dla rodzin z dziećmi, ale jeśli wybierzecie się tu bez maluchów będziecie się równie dobrze bawić.

Byliśmy w Centrum Nauki Eksperyment dwa razy - w 2014 i 2015 roku podczas pobytu na obozie w Krynicy Morskiej. O naszych wyjątkowych, harcerskich wakacjach możecie poczytać TUTAJ. 
Julcio miał wtedy odpowiednio 2,5 i 3,5 roku i nie mogliśmy go z Centrum wyciągnąć :)
Wybieramy się tam ponownie latem i wiem, że na większość atrakcji będzie teraz zupełnie inaczej patrzył. Wcześniej były to dla niego kolorowe, wielkie zabawki. Jestem pewna, że teraz nie tylko będzie się świetnie bawił, ale też spróbuje poeksperymentować i wiele się nauczy.

Najfajniejsze w Centrum Nauki Eksperyment jest to, że tu się nie zwiedza, a doświadcza :) Wszystkiego można dotknąć, wszystkim poruszyć, jest na czym poskakać i pojeździć, jest czego posłuchać. Każda atrakcja pobudza ciekawość świata, działa na zmysły i sprawia, że uczestniczymy w niesamowitej przygodzie, a to wszystko dzięki interaktywnym stanowiskom.

W Eksperymencie znajdziecie różne wystawy, przy których każdy znajdzie coś dla siebie:
  • Kierunek Zdrowie
  • Hydro Świat
  • Drzewo życia
  • Niewidoczne siły
  • Akcja: Człowiek
  • Wynalazki Leonarda da Vinci
  • Eksperymentuj
  • Maszyna Goldberga

Wielu rodziców doceni Eksperyment nie tylko za to, że ułatwia dzieciom zrozumienie wielu zjawisk, edukuje i gwarantuje świetną zabawę, ale też za warunki jakie oferuje najmłodszym i ich opiekunom. W Centrum znajduje się pokój przygotowany z myślą o rodzicach - można tu spokojnie nakarmić dziecko, przebrać i przewinąć je - je na stole, nie w wózku, a na przewijaku.
Jest też punkt do zabawy tych mniejszych dzieci. Maluchy mogą się bawić miękkimi klockami,bezpiecznymi zabawkami za mięciutkim "ogrodzeniem", a rodzice spokojnie mogą napić się kawy, cały czas obserwując swoją pociechę. Kiedy byliśmy tu pierwszy raz, bardzo często wracałam z Julciem do punktu zabaw :)

Zostawiam Wam kilka zdjęć z naszej wizyty w Eksperymencie. Zdjęcia były robione ponad dwa lata temu, ale po wakacjach z pewnością pokażemy Wam nowe.








13 komentarzy:

  1. Świetny wypad! Lubimy takie centra, każdy znajdzie coś dla siebie i cała rodzinka jest szczęśliwa :)
    Mój blog - ZAPRASZAM
    Pozdrawiam, Zuzanna

    OdpowiedzUsuń
  2. Strasznie mi się ten park podoba! W sumie daleko nie mam, niech tylko dziecko podrośnie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My po raz pierwszy bylismy jak Juluś miała niespełna trzy latka :)

      Usuń
  3. Oj my zdecydowanie lubimy takie miejsca w których każdy z nas może się świetnie bawić :) Chętnie odwiedzimy to miejsce jeśli zawitamy do Gdyni. Pozdrawiam z Katowic :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z Katowic kawałek macie :) Zajedźcie może trochę bliżej - w nasze cudne świętokrzyskie :)

      Usuń
  4. Fajnie, że jest coraz więcej takich miejsc. Atrakcyjne pod względem wizualnym, co przyciąga dzieci, a mogą nau czyć się czegoś porzytecznego :)
    Zapraszam do mnie http://www.on-my-way.pl/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak - nie tylko super zabawa, ale i nauka :)
      Zaglądamy do Was już od jakiegoś czasu :*

      Usuń
  5. Robi wrażenie! Szczególnie 1 zdjęcie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Oj bardzo chęnie! Lubimy takie miejsca :) Tylko troszkę nam daleko :) ale może kiedyś w wakacje :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale fantastyczne miejsce! Świetnie byśmy się tam bawili. Musimy pamiętać w wakacje.

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam takie miejsca. Moi chłopcy jeszcze malutcy ale myślę, że niektóre atrakcje by im przypadły do gustu.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Dziecięce Inspiracje , Blogger