×

Ach śpij kochanie...

Kołysanki od pokoleń są śpiewane i dzieciom. Chyba wszyscy doświadczyliśmy ich magicznej mocy. Te delikatne melodie nie tylko usypiają, wyciszają maluszki, ale przynoszą o wiele więcej korzyści. Obniżają nadpobudliwość, zapewniają poczucie bezpieczeństwa, kształtują słuch i wrażliwość na muzykę, rozwijają kreatywność.


Ponadto udowodniono, że kołysanki wspierają rozwój mowy malucha poprzez zapamiętywanie i próbę powtórzenia zwrotek.
Gdy wracam wspomnieniami do dzieciństwa, pamiętam jak rodzice i dziadkowie nucili mi kołysanki. Później, gdy na świat przyszły moje siostry kładłam się obok nich, aby znów odpocząć przy ulubionych melodiach śpiewanych przez najbliższych.
Gdy Juluś przeszedł na świat, naturalne było to, że oboje śpiewaliśmy mu kołysanki do snu. Z nas dwojga ja akurat nie mam talentu wokalnego, ale nie przeszkadzało mi to, żeby nucić synkowi.
Nie tak dawno w nasze ręce trafiła płyta "Kołysanki Zasypianki". Ciekawa byłam jak sprawdzi się u nas, czy spodoba się Julkowi, czy zachęci go do odpoczynku. I sprawdziła się doskonale.
Juluś nadal potrzebuje snu w ciągu dnia. Jeśli nie uśnie odpowiednio wcześnie to na siedząco "pada" około 17 i po dwóch godzinach jest gotowy do zabawy. A wtedy idziemy spać około północy. Dlatego różnymi sposobami staramy się, aby jego drzemka rozpoczęła się około południa i wtedy idziemy spać na noc o normalnej porze. 
I tu Kołysanki Zasypianki są naszym pomocnikiem. Gdy tylko włączam muzykę, Julek chyba podświadomie czuje, że czas na drzemkę, wycisza się i powolutku zasypia. Czasem trwa to krótko, czasem dłużej, ale zawsze się udaje. Kołysanki są bardzo pomocne szczególnie, gdy synek jest rozdrażniony, zmęczony czy za bardzo pobudzony codziennymi wariacjami. 
Podczas drzemki cały czas cichutko słychać muzykę. Wydaje mi się, że nawet jak się przebudza i słyszy znane melodie, czuje się bezpieczniej i śpi słodko jeszcze jakiś czas.
Kołysanki Zasypianki to nie przypadkowo wybrane melodie. To delikatne, melodyjne utwory wokalne i instrumentalne, wykonane nie tylko przez dorosłych, ale i przez dzieci. 
Na płycie znajdziecie jedne z bardziej popularnych kołysanek jak na przykład Wlazł kotek na płotek, Iskiereczka czy Idzie niebo ciemną nocą, a także te mniej znane, które zapewne podbiją Wasze serca.
Polecam wszystkim mamom, tatom i opiekunom maluszków. Do usypiania, do przytulania, do odpoczywania, a czasem nawet do zabawy.  
Płyte z Kołysankami Zasypiankami wydawnictwa SOLITON znajdziecie TU  .
Copyright © 2016 Dziecięce Inspiracje , Blogger