×

Drożdżowe króliczki z mąki jaglanej


Coraz bliżej do Wielkanocy i już zaczynam szukać inspiracji na świąteczne wypieki. Mam kilka pomysłów na wiosenne ciasto i na przystawki, a dla Was mam sprawdzony przepis na drożdżowe króliczki - idealne do wielkanocnego koszyczka!

Takie króliczki piekłam już w zeszłym roku, ale były to klasyczne bułeczki z mąki pszennej. Tym razem chcąc przemycić Julciowi choć odrobinę kaszy jaglanej, postanowiłam pobawić się mąką i dzięki temu upiekłam pyszne króliczki jaglane :) 

Drożdżowe króliczki z mąki jaglanej

Składniki:
  • 30 g drożdży (ja użyłam świeżych),
  • 200 ml mleka,
  • 100 dag mąki pszennej,
  • 400 dag mąki jaglanej,
  • szczypta soli,
  • 2 jajka,
  • 1/4 szklanki cukru,
  • 75 g masła.

Zaczęłam od przygotowania rozczynu drożdżowego. Do miski wlałam ciepłe mleko, a w nim rozpuściłam drożdże i łyżkę cukru. Przykryłam ściereczką i odstawiłam na bok. 
W drugiej misce wymieszałam po kolei: mąkę pszenną, mąkę jaglaną, sól i jajka. Następnie dodałam rozczyn, wymieszałam i już wyrabiałam ciasto ręcznie. Na samym końcu dodałam do ciasta rozpuszczone i przestudzone masło. Ciasto przykryłam ściereczką i odstawiłam w ciepłe miejsce (blisko grzejnika - ale aż tak nie trzeba :)) na godzinę.
Po tym czasie ciasto na bułeczki jest gotowe i można zabrać się za robienie bułeczek. Z ciasta odkrywamy niewielki kawałki, z których formujemy rulon. Zginamy go na pół i skręcamy króliczki, na końcu dodając ogonek.
Tak przygotowane drożdżowe króliczki wkładamy do rozgrzanego do 180 stopni piekarnia, na środkową półkę. Pieczemy około 40 minut. 


Bułeczki są pyszne same w sobie, ale z konfiturą żurawinową i ciepłym mlekiem smakują dosłownie obłędnie! Warto odłożyć przynajmniej jednego króliczka do koszyczka wielkanocnego.






10 komentarzy:

  1. To już wyższa szkołą jazdy :), na pewno pyszne i zdrowe.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajnie, że mąka pszenna stanowi zdecydowana mniejszość w przepisie, nie należy do zbyt wartościowych produktów. Króliczki podobają mi się bardzo :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nawet nie wiedziałam, że tak łatwo ulepić króliczka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja się dowiedziałam rok temu, jak po raz pierwszy piekłam króliczki :)

      Usuń
  4. Czy myślisz że mąkę pszenną w ogóle można pominąć?, bo właśnie miałam w planie eksperyment z ciastem drożdżowym gluten free

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że tak :) Sama nie próbowałam, ale widziałam przepisy na drożdżówki z samej mąki jaglanej.

      Usuń
  5. Ale bym coś takiego zjadł...wygląda pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyglądają smakowicie! :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Dziecięce Inspiracje , Blogger